IAR SA Brasov

Centru Inchirieri Parapanta Balon Zbor Ghimbav reprezinta pagina unde puteti gasi informatii despre IAR SA Brasov - Centru Inchirieri Parapanta Balon Zbor Ghimbav.

Daca aveti nevoie de: Centru Inchirieri Parapanta Balon Zbor Ghimbav
contacteaza-ne completand formularul de aici

Descriere Centru Inchirieri Parapanta Balon Zbor Ghimbav

Obiectul principal de activitate al societatii consta in proiectarea, fabricarea, intretinerea si reparatia elicopterelor, avioanelor usoare, motoplanoarelor si planoarelor. Executa revizii, reparatii si modernizari pentru toate produsele sale; asigura piese de schimb, asistenta tehnica si scolarizare (piloti si tehnicieni); realizeaza profile si tamplarie din PVC; autorizata pentru activitatile de cercetare-dezvoltare, fabricatie si intretinere; certificata ISO 9001. Din anul 1968, I.A.R. Brasov a produs peste 370 elicoptere Puma si Alouette, 830 planoare/planoare cu motor si 140 avioane. 
Principalele produse realizate:
- IAR 330 L PUMA – elicopter multifunctional din clasa medie;
- PUMA SOCAT – modernizare a elicopterului PUMA, sistem avansat de avionica, armament;
- IAR 46S – avion usor;
- IS 28M2/GR – motoplanor;
- Planoare: IS 29D2 – monoloc;
- IS 28B2 – biloc;
- IAR 35 – de acrobatie.
Peste 95% din productia companiei este destinata exportului.
Calculul si interpretarea indicatorilor economici
1. Anul 2002
Analiza echilibrului financiar pe baza bilantului
Situatie neta 2002 = Total active – Total datorii
Situatia neta este pozitiva, acest lucru inseamna ca firma a reusit sa isi acopere datoriile si pe deasupra se bucura de o suma considerabila de capitaluri si rezerve. De preferat este ca situatie neta sa fie crescatoare de la un an la altul, practic firma evolueaza prin marirea acestui indice. Aceasta situatie marcheaza atingerea obiectivului principal al gestiunii financiare, respectiv maximizarea valorii capitalurilor proprii.

In primul caz, pe termen lung, se poate observa ca fondul de rulment este pozitiv, deci resursele permanente sunt suficiente pentru acoperirea nevoilor permanente. Se obtine de altfel si un excedent de finantare pe termen lung, ce va fi utilizat pentru acoperirea unor nevoi temporare. Practic, activele circulante vor putea fi finantate, dupa finantarea in totalitate a imobilizarilor.
In cel de-al doilea caz, pe termen scurt, fondul de rulment fiind pozitiv, se obtine un surplus de nevoi temporare ca va trebui finantat. Pentru a lua o decizie corecta, trebuie facuta o corelate intre perioada de incasare a creantelor si perioada de plata a datoriilor.
Cu alte cuvinte, activele circulante permit sa se spere incasari banesti pe termen scurt care vor permite nu numai rambursarea integrala a datoriilor pe termen scurt, dar sa se obtina si un surplus de lichiditati. 
Fondul de rulment este expresia realizarii financiar pe termen lung.
Diferenta dintre necesitatile de finantare ale ciclului de exploatare si datoriilor de exploatare este numita nevoie de fond de rulment si este expresia realizarii echilibrului financiar pe termen scurt, a echilibrului dintre necesarul si resursele de capitaluri circulante ale exploatarii.

Galerie foto Centru Inchirieri Parapanta Balon Zbor Ghimbav